BIP

Osoby sprawujące funkcje i ich kompetencje

mgr Dorota Bogdanowicz - Dyrektor

Do kompetencji dyrektora należy:

  • Planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy przedszkola, a w szczególności, dyrektor:

    • współdziała z organem prowadzącym w zakresie realizacji zadań wymagających takiego współdziałania oraz realizuje jego zalecenia i wnioski na zasadach określonych w ustawie
    • współdziała z zakładową organizacją związkową działającą w przedszkolu, w zakresie przewidzianym odrębnymi przepisami
    • kieruje przedszkolem, jest jej przedstawicielem na zewnątrz, przełożonym służbowym wszystkich pracowników przedszkola, przewodniczącym rady pedagogicznej
    • jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w nim nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami
    • sprawuje opiekę nad wychowankami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego dzieci poprzez aktywne działania prozdrowotne
    • organizuje warunki dla prawidłowej realizacji Konwencji o Prawach Dziecka oraz umożliwia dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
    • kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno - wychowawczą i opiekuńczą placówki
    • sprawuje nadzór pedagogiczny na zasadach określonych w odrębnych przepisach w tym hospituje zajęcia prowadzone przez nauczycieli oraz dokonuje oceny ich pracy
    • zapewnia pomoc nauczycielom w realizacji ich zadań oraz ich doskonaleniu zawodowym
    • realizuje uchwały Rady Miasta, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców podjętych w ramach ich kompetencji
    • sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno - gospodarczą przedszkola
    • dysponuje środkami określonymi w planie finansowym placówki zaopiniowanym przez radę rodziców oraz ponosi odpowiedzialność za ich wykorzystanie a także organizuje i obsługę administracyjną, finansową i gospodarczą przedszkola
    • administruje zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, zgodnie z ustalonym regulaminem
    • organizuje przeglądy techniczne obiektu przedszkolnego oraz prac konserwacyjno - remontowych
    • organizuje okresowe inwentaryzacje majątku przedszkolnego
    • wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych
    • ponosi pełną odpowiedzialność za sprawy BHP w placówce,
    • występuje z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola
    • w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną, radą rodziców i rodzicami

Jadwiga Mierkiewicz - Główny Księgowy

Kompetencje głównego księgowego:

  • Odpowiada za prowadzenie rachunkowości w pełnym zakresie zgodnie z ustawą o rachunkowości budżetowej oraz:
    • zakładowym planem kont (opracowanym i uaktualnianym na bieżąco zgodnie z w/w ustawą o rachunkowości),
    • instrukcją obiegu dokumentów (opracowaną i uaktualnianą na bieżąco zgodnie z w/w ustawą o rachunkowości),
    • instrukcją inwentaryzacji (opracowaną i uaktualnianą na bieżąco zgodnie z w/w ustawą).
    • Prawidłowo stosuje zasady rachunkowości i rozrachunków.
    • Ponosi pełną odpowiedzialność w zakresie:
    • wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
    • dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    • dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
    • Odpowiada za prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych.
    • Odpowiada za prawidłowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań.
    • Oblicza wynagrodzenia i inne świadczenia za pracę.
    • Sporządza w ustalonym terminie listy płac z wynagrodzeń za pracę i innych świadczeń wynikających z pracy przysługujących pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi rodziny pracownika.
    • Dokonuje przewidzianych przez prawo lub na prośbę bądź za zgodą pracownika potrąceń z wynagrodzenia.
    • Oblicza, pobiera i odprowadza podatki oraz terminowo je wpłaca na właściwy rachunek urzędu skarbowego.
    • Sporządza i terminowo przesyła urzędom skarbowym deklaracje (PIT-y) i inne informacje.
    • Dokonuje rocznego obliczenia podatku - na wniosek pracownika.
    • Sporządza i przechowuje dokumenty związane z poborem podatku od osób fizycznych (np. karty wynagrodzeń pracowników, listy płac).
    • Kompletuje i sporządza pełną dokumentację ubezpieczeniową.
    • dokonuje zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych zatrudnionych pracowników w terminie 7 dni od daty nawiązania stosunku pracy,
    •  wyrejestrowuje pracowników z ubezpieczeń społecznych w terminie 7 dni od daty wygaśnięcia tytułu do ubezpieczeń tj. od daty rozwiązania stosunku pracy,
    • oblicza, opłaca i rozlicza w ustalonych, ustawowych terminach, składek na poszczególne rodzaje ubezpieczeń społecznych,
    • ustala prawo do świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (zasiłek chorobowy, macierzyński, porodowy, wyrównawczy, opiekuńczy, świadczenie rehabilitacyjne) i je wypłaca (w przypadku gdy zgłoszonych do ubezpieczenia jest ponad 20 pracowników)
    • ustala prawo do świadczeń z budżetu państwa (zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze), wypłaca je i rozlicza,
    • sporządza na odpowiednich drukach (Rp-7) zarobki pracowników ubiegających się o świadczenia emerytalno - rentowe,
    • informuje organ rentowy do końca lutego każdego roku kalendarzowego o wysokości osiągniętego przychodu w ubiegłym roku kalendarzowym przez emeryta lub rencistę,
    • Nalicza i przekazuje w terminach zgodnych z ustawą odpis podstawowy na Fundusz Świadczeń Socjalnych
    • Organizuje opracowanie budżetu ogólnego i planu finansowego.
    • Przedkłada pracodawcy propozycje i materiały dotyczące polityki finansowo-administracyjnej.
    • Analizuje osiągane dochody, ocenia sytuację finansową, sporządza bilans i rachunek wyniku oraz przekłada je pracodawcy.
    • Współpracuje z bankami, kontroluje wyciągi bankowe, czeki, faktury zakupu i sprzedaży.
    • Uczestniczy w negocjacjach z bankami, urzędami, agencjami ubezpieczeniowymi, klientami i dostawcami, w celu zapewnienia organizacji jak najkorzystniejszych warunków finansowych.
    • Rewiduje działalność i ocenia rezultaty finansowe oraz przedstawia ich oceny pracodawcy.
    • Reprezentuje zakład w sprawach finansowo - administracyjnych.
    • Ewidencjonuje środki trwałe.
    • Wykonuje inne zadania i obowiązki wynikające z ustawy o rachunkowości budżetowej oraz z przepisów regulujących prawa i obowiązki głównego księgowego.
Drukuj
Autor informacji: Administrator Ostatnio zmienil: Administrator
Data dodania: 2007-01-24 20:45:05 Ostatnia aktualizacja: 2008-11-23 02:21:08
Data publikacji: 2007-01-24 23:56:56 Artykul byl czytany: 9 razy